כל הדרכים להתמודד עם אטופיק דרמטיטיס אצל ילדים

September 21 2023spiderus_admin

אטופיק דרמטיטיס היא מחלת עור אשר מתפרצת לרוב בגילאי ינקות. ישנם ילדים אשר יחלימו מהמחלה מהר וישנם כאלה שיתמודדו עם המחלה לאורך שנות הילדות שלהם. במרבית המקרים, תהיה הקלה במחלה בשנות הילדות המאוחרות, אך לעיתים המצב לא ישתפר גם כאשר הילדים יתבגרו.

חשוב מאוד להבין כיצד מתמודדים בצורה הנכונה והיעילה ביותר עם אטופיק דרמטיטיס שמתפרץ אצל ילדים, על מנת להקל עליהם ועד כמה שניתן.

כיצד תטפלו באטופיק דרמטיטיס אצל ילדים?

במקרה שבו ילדים סובלים מאטופיק דרמטיטיס או בשמה האחר: אסטמה של העור, כבר מגיל ינקות, חשוב מאוד לייצב את מצבו של הילד ולהגיע למצב שבו הטיפול שמעניקים לו פחות מתמקד בשיקום כי אם בשימור.

כמו כן, חשוב להבין שלא פעם המחלה מתפרצת אצל ילדים כתוצאה מקשיים רגשיים כאלה ואחרים ועל כן, חשוב ביותר לבדוק האם הילד סובל מקושי רגשי כלשהו אשר בגינו המחלה התפרצה ובמידה וכן, חשוב לטפל בקושי הרגשי בצורה מקצועית וזאת בכדי שהילד יגדל בצורה בריאה בנפשו.

הטיפול באטופיק דרמטיטיס אצל ילדים יהיה לרוב באמצעות משחות שונות, בין אם מדובר על משחות המכילות סטרואידים ובין אם מדובר על משחות שאינן מכילות סטרואידים אך יכולות להועיל במצב הזה. כדאי מאוד לגשת עם הילד לרופא עור המתמחה בתחום מחלות עור אצל ילדים ולקבל ממנו את הטיפול המדויק ביותר לילד, בהתאם למצבו ובהתאם לכל פרמטר אחר שעומד על הפרק.

כיצד תסייעו לילד עם הגרד הנובע מהמחלה?

גירודים בגוף מהווים את אחד התסמינים הבולטים ביותר לאטופיק דרמטיטיס. ילדים אשר סובלים מאטופיק דרמטיטיס יכולים להגיע למצב שבו העור מגורה מאוד ולא פעם גם נוצרים בו זיהומים וזאת בשל גרד בלתי פוסק.

חשוב מאוד לטפל בגרד בצורה נכונה. ישנם כמה כלים שיכולים לסייע בהתמודדות עם גרד: ראשית כל, כאשר הילד מגרד, ניתן להכניס אותו למקלחת עם מים פושרים ולאחר מכן למרוח קרם או משחה שמתאימים למצב. לא כדאי לבחור בקרם לחות אלא במשחה טיפולית.

חשוב מאוד להסיח את דעתו של הילד עד כמה שניתן מהגרד שכן, גירוד כאמור עלול להוביל את העור למצב מגורה ולזיהומים שונים ועל כן, הדבר החשוב ביותר הוא לגרום לו לא לגרד באמצעות דרכים שונות התואמות לגילו.

כדאי מאוד לקרר את המקום באמצעות קומפרסים של קרח. כדי לעטוף אותם בבד כותנה שהטבלתם מראש בחומץ ובמים,

ניתן לנסות ולזהות את ההתפרצות של המחלה כבר בשלביה הראשונים כאשר בעור ישנן בליטות מגרדות וקטנות אשר הן כמעט בלתי נראות ולמרוח עליהן מיד משחה סטרואידית או משחה שמכילה אבץ.

כמו כן, הורים לילדים הסובלים מאסטמה של העור צריכים לנטרל את כל הגורמים אשר יכולים להחמיר את הגרד כגון: להלביש לילד בגדים חמים מדי, להלביש לילד בגדים מבד סינטטי או בגדים שעשויים מבד מגרד ועוד.

Share: